1. Hedeflerini Belirle
İçerik üretiminin amacı ne? Trafik mi, satış mı, e-posta listesi mi? SMART hedefler belirle: Spesifik, Ölçülebilir, Ulaşılabilir, Gerçekçi, Zamanlı.
2. Hedef Kitleni Tanı
Demografik bilgiler, ilgi alanları ve sorunları belirle. Böylece içeriklerini onların ihtiyaçlarına göre şekillendirebilirsin.
3. Anahtar Kelime ve Rakip Analizi Yap
LowFruits, Ubersuggest, Ahrefs gibi araçlarla aranma hacmi yüksek, rekabeti düşük konuları belirle. Rakiplerinin hangi içeriklerle öne çıktığını analiz et.
4. İçerik Türlerini ve Temalarını Planla
5. İçerik Takvimi Oluştur
İçeriği sadece yayınlamak yetmez; sosyal medya, e-posta bülteni ve forumlarda tanıtımını da planla.
7. Performansı Ölç ve Optimize Et
Google Analytics ve Search Console ile hangi içeriklerin daha çok trafik getirdiğini analiz et. Düşük performanslı içerikleri güncelle veya yeniden yaz.
İçerik üretiminin amacı ne? Trafik mi, satış mı, e-posta listesi mi? SMART hedefler belirle: Spesifik, Ölçülebilir, Ulaşılabilir, Gerçekçi, Zamanlı.
2. Hedef Kitleni Tanı
Demografik bilgiler, ilgi alanları ve sorunları belirle. Böylece içeriklerini onların ihtiyaçlarına göre şekillendirebilirsin.
3. Anahtar Kelime ve Rakip Analizi Yap
LowFruits, Ubersuggest, Ahrefs gibi araçlarla aranma hacmi yüksek, rekabeti düşük konuları belirle. Rakiplerinin hangi içeriklerle öne çıktığını analiz et.
4. İçerik Türlerini ve Temalarını Planla
- Blog yazısı
- Liste içerikler
- Rehberler
- Video içerikler
- Misafir yazılar
5. İçerik Takvimi Oluştur
- Google Takvim, Trello, Notion veya Excel gibi araçlarla haftalık/aylık plan yap.
- Örnek yapı:
- Pazartesi: SEO ipuçları
- Çarşamba: Ürün incelemesi
- Cuma: Sektör haberleri
İçeriği sadece yayınlamak yetmez; sosyal medya, e-posta bülteni ve forumlarda tanıtımını da planla.
7. Performansı Ölç ve Optimize Et
Google Analytics ve Search Console ile hangi içeriklerin daha çok trafik getirdiğini analiz et. Düşük performanslı içerikleri güncelle veya yeniden yaz.